Kostfonden stärker sin kommunikation
En viktig nyckel till framgång är att nå ut med sitt budskap. Därför har vi på Kostfonden under januari och februari på allvar börjat jobba med vår kommunikation. Vi vill skicka ett stort tack till kommunikationsbyrån Magic Circle. Patrik Lindkvist och Annika Brännström som driver byrån har antagit Kostfonden som probonokund, vilket innebär att de hjälper oss helt utan ersättning. Vi är oändligt tacksamma för det – de är väldigt proffsiga.
Ny kommunikationsansvarig
Kostfonden har också fått en kommunikationsansvarig: Anna Bergman. Hon har arbetat med kommunikation och PR i närmare 20 år. Tidigare var hon på Springtime där hon bland annat arbetade med opinionsbildning, kommunikationsstrategier och projektledning. Sedan 2010 driver Anna en egen konsultverksamhet med uppdragsgivare inom kultur och hälsa. Precis som vi andra jobbar Anna Bergman än så länge ideellt för fonden eftersom hon ser kosten som en viktig nyckel till hälsa och till en hälsosam framtid för våra barn.
Vår logotype – en spräckt tallriksmodell
I början av januari hade vi vårt första möte med Magic Circle och redan en vecka senare hade de trollat fram en logotype. Ni ser den uppe till vänster här på sajten. För oss symboliserar den en spräckt tallriksmodell. Kostfondens mål är att fritt och förutsättningslöst utvärdera hur tallriken egentligen ska vara komponerad vid olika sjukdomar för att människor ska kunna leva så friska som möjligt. Vetenskapen ska få visa vägen.
Just nu håller vi på att ta fram informationsmaterial kring fonden, bland annat en mindre folder och en längre broschyr. Om du som läser detta på något vis vill förespråka fonden är du välkommen att höra av dig till oss. Du får gärna använda vårt informationsmaterial och hjälpa oss att sprida vårt budskap. Ju fler vi är som stödjer fonden – desto starkare kan kostens roll i vården bli.
Vill du stötta vår verksamhet? Bli månadsgivare eller swisha en gåva på 123 900 42 43. Du kan följa vårt arbete på Facebook, Instagram eller LinkedIn. Varmt tack!